miercuri, 5 februarie 2014

Factori de Ranking SEO

   Cand se face un website trebuie avut in plan si partea cu SEO, deci voi incerca sa explic pe scurt care sunt factorii de ranking SEO.
Pentru inceput trebuie spus ca factorii pot fi on-page dar si off-page.


Factori de ranking on-page


1. Title tag-ul
   Primul factor on-page este title tag-ul paginii principale (home page), pentru care se aleg cuvintele-cheie vizate pentru a optine rezultate dorite.
   Sa observat de-a lungul timpului faptul ca simpla schimbare a title tag-ului (includerea cuvintelor-cheie) nu aduce o imbunatatire consistenta a ranking-urilor. Ulterior am observat modul in care amplasarea cuvintelor-cheie la inceputul sau la sfarsitul title tag-ului poate influenta ranking-urile.
   De recomandat sa faceti un H1 complementar title tag-ului, insa mai putin orientat pe cuvintele-cheie vizate.

2. Frecventa si calitatea continutului publicat
   Unul dintre cele mai raspandite mituri SEO, continutul publicat cu o anumita regularitate (auto-impusa) nu aduce mari avantaje pentru ranking-uri. Din contra, am observat siteuri care au avut parte de pauze de pana la 6 luni in publicarea de noi articole si nu a avut un impact negativ asupra ranking-urilor deja obtinute, care s-au mentinut la nivel maxim.
3. Relevanta paginii pentru cuvintele-cheie vizate   Aici intervin mai multi factori: cat de relevanta este pagina pentru cuvintele-cheie care ii sunt atribuite, cate pagini de pe acelasi site trateaza acelasi subiect (asa zisa: keyword cannibalization) si cat de multe link-uri poate obtine pagina pentru care se doreste optimizarea.
   Ceea ce este important de retinut este faptul ca nu trebuie fortate asocierile de cuvinte-cheie cu o pagina al carei continut nu sustine (prin subiectul tratat) cuvintele-cheie in cauza.

Factori de ranking off-page   4. Link-urile sitewide
Reprezinta link-urile “la gramada” obtinute de pe forumuri (prin intermediul semnaturii din profil) sau de pe alte bloguri (in blogroll). Aceste link-uri au demonstrat un impact minim asupra ranking-urilor, chiar daca anchor textele au fost bazate pe cuvintele-cheie vizate.
   5. Inscrierile in directoare
S-a spus de nenumarate ori pe diverse siteuri de specialitate despre aceasta metoda ca nu mai functioneaza. Acelasi lucru voi spune si eu, cu o singura conditie: inscrierea in directoare trebuie facuta gradual, cu variatii de titluri si descrieri, iar site-urile alese trebuie sa respecte anumite cerinte de SEO.
   6. Link-urile de la site-uri cu autoritate
Cat conteaza un link de la un site .edu, chiar daca nu contine cuvintele-cheie dorite pentru SEO? In mod sigur intareste autoritatea (si deci credibilitatea) site-ului, iar influenta sa devine mai vizibila dupa o anumita perioada de timp.
   7. “Doza” de SEO din profilul de link-uri
Devine din ce in ce mai important sa aveti un profil de link-uri pentru site care contureaza un brand. Anchor textele branded indica prezenta unei identitati puternice, care primeste un vot natural din partea altor site-uri. Asocierea acestor termeni de brand cu anumite cuvinte-cheie de interes (care definesc brand-ul) poate reprezenta o modalitate mult mai buna de a face SEO.
   8. Semnalele sociale & Google Authorship
Dezbaterile asupra presupusei influente a semnalelor sociale asupra ranking-urilor SEO au devenit din ce in ce mai aprinse in industrie. Fie ca este vorba de Facebook “likes” sau Google “+1″, inca nu s-a putut demonstra o influenta directa intre Social Media si SEO. Ceea ce nu exclude influenta indirecta, care presupune trafic trimis spre site, autoritate castigata de continut prin “voturile” sociale, precum si link-uri suplimentare.
Cam atat am avut de spus :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.